2006-02-21

Sepetang Bersama Warga Emas

Pada 10/02/06 hari yg lepas aku dan seorang teman bersama-sama dgn staff dari bahagian dan hospital yg lain telah mengadakan lawatan ke rumah org-org tua,sempena perayaan tahun baru cina. Tempat tuu dekat je di ampang . Pertama kali aku kesana, herm tak sabar rasa ingin melihat sendiri dan merasai keadaan di sana. Walau pun aku sampai lewat kerana sesat..tapi sampai juga.
Melihat wajah- wajah warga emas nie buat kita tersentuh hati, memikirkan bagaimana mererka boleh berada di situ. Aku ader tnyer satu auntie nie, pasal anak dia lah...tapi dia kata anak semua dah tak ade.Semua sudah tak ada, dua tiga kali dia ulang..tak ada yg macam mana, mati ke..dah tak duduk mesia lagi ke...rasa nyesal pun ade, pergi tnyer soklan cepu emas ... sudah 10 tahun dia duduk kat umah tu. Sorang pakcik nie pulak dah 15 thn kat sana sejak baru bukak lagik rumah tu, puas rasa hati tngok mereka happy coz rasa di hargai..yg ade ibu dan bapa tak reti nak hargai ...yg tak ade ibu bapa sering mengimpikan satu keluarga yg sempurna..
So tuk diriku sendiri aku mmg sayang both of them, selagi ada hayat aku cuba buat yg terbaik untk meraka..coz dulu aku mmg nakal, yg tu tak yah aku story lah kan...kekekekekeek..so bak kata kerajaann kita"Sayangilah Keluarga"

No comments: