2007-07-17

Aku dah hampir seminggu dapat berita tu..tapi baru hari nie bos kasi aku tngok the official letter tu..sedih gak rasa hati coz hajat ku tak kesampaian. Aku redha terima kenyataan tu..mungkib bukan rezeki aku..walaupun pada mulanya semuanya berjalan lancar..so buat masa nie..aku menjadi lebih sibuk.

Sibuk dengan kerja..sibuk dengan training aku...itu je cara untuk melepaskan tekanan..aku pernah kata kat tapir, kalu aku tak dapat sambung apa yg aku dah apply aku nak pergi kerja kat dia, bila benda nie betul2 dah jadi aku berfikir dua kali gak..sanggup ke aku lepaskan semua yg aku kat sini semata-mata layan hati...aku kena pikir betul-betul coz apa yg aku dapat skrang pun bukan senang...aku belum kasi tahu mak n abah lagi pasal kegagalan aku tu..
Alasan yg mereka kasi takut tak menepati LAN yg telah di tetapkan oleh kementerian buat aku hangin je, kalu dah tahu tu semua kenapa terima application aku, nape suh aku pergi enterview..apa lah punya turrrr..bos aku pun ada gak fight tuk aku, tapi aku tak mo susah kan dia..aku kata anggap je aku tak ada rezeki..apa pun aku akan terus mencuba untuk perkara yg lain pula...harap2 aku masih ada kesabaran dan kesanggupan itu..

11 comments:

m i n e r a l . . . said...

me 1st ehem ehemm..
sila baca dgn teliti yerk jet heheh....

tarik nafassssss dlm2....pastu lepaskan pelan2...

ok....

"gagal sekali bukan bermakna gagal untuk selamanya"

ingat itu... byk jalan dan cara lain...utk berjjaya....yg pasti jgn buang masa melayan hati berdukalara...do something beb... i know u can do it soonnnn.

jika bukan dlm bidang ini, mungkin dlm sesuatu yg tidak pernah kita fikirkan....

siapa sangka kontraktor jalanan boleh mengubah bukit jadi tempat mewah, punyai kapal persiaran termasyur disatu rantau, dan antara terkaya... :)

arZOoo said...

ishhh tun nih...camner aku nak jadik 1st ek..

utk nani lak,
aku tau niat ko nak belajar ada dari dulu lagi cuma maybe time nih bukan rezeki kau but kalo yg nih bukan rezeki kau tak bermakna rezeki yg lain takder...rezeki ader kat memane walau dalam bentuk apa atau walau bila pu tetap ader.

nak datang kerja tempat aku pun, pk bebetul..macam yg aku bgtau tempat nih lain, bukan senang kau nak dapat apa yg kau ader skrang kat ampang walaupun mcm2 dah berubah, kau kene ingat this is ur life..think carefully...kalo nak dtg..welkemmm...hehheheheh

~elly~ said...

ermm nani.. ber sabar la ekk.. kgkadang kite kene percaya ..setiap ape yg terjadi pasti ade hikmah d sebaliknya.. mgkin ade rezeki utk ko d tmpat lain.. or..mgkin ko akan d naikkan pgkat..tggu dh redha saja..

btl kate azu.. jgn d layan perasaan sgt.. mgkin ko blh tka ke tmpat keje dia.. tp ko jgn harapkan ape yg ko ade skg.. tk semestinya rezeki ko sebaik tpt ko skg.. apape pun berfikir apabila kite berada dlm ketenangan dan kewarasan.. psti keputusan yg d buat tepat..

anyway..GUD LUCK.. nani BOLEH.. go nani GO..yihaaaaaaaaaaa

13may said...

hmmmm....hari ni hari dia...besok besok hari kita pulak...

pastu mesti hari hari mau!

hahha...cool beb!

jaketbiru said...

.. i offer my shoulder for u to lay on.. berdoalah agar dipermudahkan hidup mu jett.. pasti rezeki yang diberi oleh allah walau dengan cara apa sekali pun akan lebih berkat walaupun berkurangan atau tak bertambah..

sabar... itu cuma dugaan allah dan allah bukan zalim terhadap diri mu jett..

nanies said...

tun-> tahniah 1st..yer...
buat tun and kengkawan terima kasih yer...

Darling said...

salam..

mungkin u akan dapat yg lebih baik lagi. tak berjaya yang ni tak bermaksud u akan gagal selamanya.

think positif ye.. (uiceh pandai je nasihat org aku ni hehehehe)

Anonymous said...

Sabor ekk dik.... jgn sedih2.. lama tak sms abang usen ekk .. tak per .. janji ingat abang ek ...

13may said...

salam bulan Ogos :)

ayang_mas said...

yuhooo jet...lama x komen kat blog jet...harap jet sehat sokmo...aper pon sabor je atas aper yg berlaku..mesti ada hikmahnyer..tp jgn give up lak..kena terus berusaha...cayyok...cayyok...

ayang_mas said...

yuhooo jet...lama x komen kat blog jet...harap jet sehat sokmo...aper pon sabor je atas aper yg berlaku..mesti ada hikmahnyer..tp jgn give up lak..kena terus berusaha...cayyok...cayyok...