2006-11-24

Diari

Malam semalam, selepas menunaikan "kewajipanku" aku menarik keluar kotak pink bawah katil..hermmm ape ada dlm ek..lama tak tengok.Then aku jumpa diari aku...heheh lama tul tak nulis dalam diari nie..aku selak helaianan demi helaian diari ku..membaca semula segala peristiwa yg pernah terjadi dlm hidupku yg lepas. Tetiba aku terbaca semula sebuah sajak yg ku karang utk sahabat ku..jet masih lagi amatur jadi tulis ikut suka gaya bahasa tak lah puitis pun..hehheh..


Sahabat
Walau pun aku tidak bersamamu
Namun hati ini tahu
Pasti kau segak bergaya
Bersama si dia di singgahsana

Sahabat
Maafkan daku
Diatas ketidakhdiran ku
Diatas kesilapan ku

Sahabat
Ketahuilah oleh mu
Aku ikhlas
Memohon satu kemaafan
Yang bukan kehendakku
Tapi atas ketentuanya

Sahabat
Sudikah kau memaafkan daku
Sudikah kau menjadi sahabatku lagi

Sahabat
Ku tahu hari itu penting buatmu
Kau mungkin berharap agar aku disana
Meraikanya bersama-sama

Sahabat
Doaku padamu
Moga kau bahagia selalu
Harmonikan lah hidupmu

Sahabat
Selagi ada hayat
Kitakan tetap menjadi sahabat
Walau dari jauh
Tapi aku rasa dekat
Kerana kau sahabat ku

3 comments:

~ GAB ~ said...

GAB pun ada gak simpan kotak pink bawah katil tapi GAB isikan dengan seluar dalam beli tersilap saiz. Ada ke saiz S... Cuba le pakai, rasa senak sikit NANI... wekekeke

Oh ya, NANI ni memang bijak mengarang puisi dan bermadah. Tapi tak nak le 'sahabat'... kita kan sudah hampir jatuh cinta ni?

nanies said...

wakakakka...ur so transparent..tapi setiap kali gab komen sure nani senyum..thanks, le..GAB takkan salah saiz kot..ermm nie sah2 ur lovely wife yg selalu belikan nie..

yeke gab..tapi bila nani ivite GAB nengok movie C.I.N.T.A.. Gab tak leh pergi..:)

Anonymous said...

ermmmmm.....mcm ku kenal kotak itu....mcm ku kenal gak sahabat itu