2006-12-09

Januari

berat bebanku..meninggalkanmu
separuh nafas jiwaku.... sinar
bukan salahmu.....apa dayaku
mungkin benar cinta sejati tak berpihak.. pada kita.......

kasihku..sampai disini kisah kita
jangan tangisi keadaannya
bukan karna kita berbeda
dengarkan dengarkan lagu... lagu ini
melodi rintihan hati ini
kisah kita berakhir di januari

selamat tinggal kisah sejatiku
oh..... pergilah..........

Oh..kasihku..sampai disini kisah kita
jangan tangisi keadaannya
bukan karna kita berbeda
O..dengarkan lagu... lagu ini
melodi rintihan hati ini
kisah kita berakhir di januari
oh.....oh........o..yea..
oh..dengarkan lagu... lagu ini
melodi rintihan hati ini
kisah kita berakhir oh..berakhir
berakhir di januari
uh....berakhir di januari

~GlEn~

4 comments:

~ GAB ~ said...

Januari

Januari bakal muncul lagi
Seribu ingatan datang menerpa
Kerana Januari banyak menyimpan cerita
Suka duka gembira hiba

Suatu waktu dulu...
Aku menyandang beg usang
Meniti permatang menuju ke sekolah

Kini aku...
Menyandang laptop
Menjinjing briefcase
Melangkah gagah ke pejabat
Berbeda cuma apa yang tersirat

Suatu waktu dulu...
Ibu berkata aku bakal bersinar
Ke menara gading
Itulah harapan
Aku tunduk memerhati
Embun membasahi sepatu baru

Di suatu waktu yang lain...
Aku menangis di sudut yang terasing
Mengenang doa dan harapan
Tampak jelas menjadi kenyataan
Walau pun aku masih di negara orang

Apa yang aku tahu...
Januarilah bermulanya banyak perkara
Menjadi penanda kepada hidup
Yang aku miliki kini

Apa yang aku tak tahu...
Bulan-bulan yang lain
Tidak serik berbakti
Untuk menjulang apa erti Januari
Bagi diriku...

Sekian terima kasih,
Yang benar,
GAB

nanies said...

salam gab..what a surprise..bnyak betul perkara yg berlaku dlm bln januari ek..mmg betul kata ibu gab..gab bakal bersinar..mmg gab bersinar skrang..harap gab akan terus bersinar untuk hari2 yg bakal mendatang...

Anonymous said...

naper ko sedih sangat nih jet..relex arr..apa pun yg terjadi kita kena redha ok. Masa depan masih panjang..InsyaAllah kalo diizinkan tuhankan..kesudahan yang baik adalah bagi orang² yang sabar!

Perghh Gabb....!

Anonymous said...

kkdgkan nani...byk benda kite kene redha kan..haduhhh!!!